Co dziś dobrze wiedzieć w zakresie optymalizacji stron www?

Luty 5, 2015 at 11:09 am

Pozycjonowanie – integralny element marketingowym działaniu, w stopniu nadrzędnym dla firm, które chcą dotrzeć do różnych klientów, jak najbardziej odmiennymi kanałami. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że w ostatnich latach, podejście do optymalizacji i pozycjonowani stron, diametralnie się zmieniło. Od bardzo mało znanego, wywołującego różne emocje zjawiska, do zupełnie regularnego elementu działań w firmach. To wszystko w ciągu zaledwie dekady. Jak proces pozycjonowania może się przekładać na potencjalne zyski dla firmy?
Co najważniejsze, mamy o wiele więcej szans na to, żeby zostać wyszukanymi w Google. Co z tym związane, współczynnik dotarcia klientów do naszego adresu internetowego, będzie także wyższy. Oprócz tego, jeżeli już ludzie wyszukują naszą stronę i trafiają na nią z pomocą wpisywanej przez siebie frazy, mamy pewność, że jest to bardzo wartościowy ruch. Osoba, która przejawia zainteresowanie stroną, spędzi na niej więcej czasu, a także z dużo większym prawdopodobieństwem postawi na wybór określonych precyzyjnie dóbr i usług.

Kursy, szkolenia, webinary

Na chwilę obecną, działania w kategorii pozycjonowania, intensywnie zyskują na poziomie popularności. Wyraźnie rośnie świadomość odbiorców, a dodatkowo jeszcze rośnie poziom zaangażowania osób, które chcą same działać w obszarze SEO, czy to dla potrzeb własnej witryny, czy pomagając innym i tym samym móc zarabiać pieniądze. Tendencja, która pokazuje stale rosnące zainteresowanie, przekłada się na to jak przedstawia się rynek. Osoby będące wyspecjalizowanymi w pozycjonowaniu stron od lat, w ostatnim czasie coraz bardziej chętnie mogą dzielić się swoją wiedzą. Idealnym przykładem, są ostatnio modne webinary – internetowe seminaria na żywo, których temat będą stanowiły zagadnienia związane z optymalizowaniem witryn internetowych.
Webinary w wielu wypadkach będą stanowiły początek. W trakcie ich trwania, ludzie nie tylko dowiadują się o działaniach podstawowych. Zdobywają też informacje o tym:

  • jak wyszukiwać wartościowe keywordy
  • jak pracować z podstawowymi wtyczkami do badania elementów SEO
  • jak zoptymalizować stronę pod zapotrzebowanie odbiorcy
  • jakimi sposobami podwyższać konwersję w ramach strony.

To tylko niektóre z przykładów, a należałoby zaznaczyć, że wachlarz zagadnień poruszanych na tych spotkaniach, naprawdę jest niesamowicie zróżnicowany i szeroki. Webinary są także pierwszym krokiem do tego, by wejść w pozycjonowanie stron internetowych nieco głębiej. To znaczy, zacząć budować taką wiedzę oraz praktyczne działania, które potem w rzeczywistej mierze będą mogły przynieść założone rezultaty.
Kolejnym krokiem naprzód po seminariach internetowych, mogą być różne zorganizowane szkolenia i kursy – na przykład weekendowe, mające miejsce w wielu miastach na terenie Polski, zatem każdy będzie w stanie odszukać coś idealnie dopasowanego dla siebie. Poza tym, na niektóre z takich właśnie kursów, ewidentnie opłaca się pojechać gdzieś na drugi koniec kraju, szczególnie jeżeli osoby prowadzące, prelegenci to wybitni specjaliści, znający się na SEO jak mało kto i mogący jednocześnie pochwalić się już niezwykle korzystnymi wynikami w swoim dorobku.

Bardzo ważne jest to, by móc wciąż rozszerzać swoją wiedzę i wykorzystywać umiejętnie nabywane praktyczne działania. Samo uczestniczenie w szkoleniach, webinarach i innych eventach rzeczywiście, daje wiedzę, ale dopiero praktyczne jej zastosowanie wpływa na to, że możemy mówić o wyraźnej, jakościowej poprawie i zwiększeniu konwersji w ramach danej witryny w internecie.
Działanie stanowi więc klucz. Zresztą, jeżeli naprawdę ktoś nastawia się na efekty, chcąc promować konkretnego typu serwis, byłby prawdziwym ignorantem, w sytuacji poprzestania jedynie na oglądaniu slajdów i robieniu notatek. Działanie – to będzie zapewnieniem pełnego sukcesu. A następstwa są takie: ruch, wystrzeliwująca w górę sprzedaż, zyski i niczym niezmącone zadowolenie.